група 51
предмет: Естетика закладів ресторанного сервісу і торгівлі.
Дата 17.03.2020р.
Тема уроку №21. Внутрішні та зовнішні
засоби реклами закладів ресторанного господарства.
Розвиток сфери обслуговування набирає все більших
обертів, що зумовлює зростання конкуренції на ринку послуг. Адже чим більша
кількість підприємств працює в одному ринковому сегменті, тим важче виживати
кожному з них, а особливо тим, що нещодавно вийшли або ж тільки планують вийти
на ринок. За останні роки можна відмітити тенденцію до закриття сервісних
підприємств, оскільки після одного року роботи деякі з них не витримують
жорсткої конкуренції. Проте якщо власник прагне досягти успіху, то допомогти
йому може активна маркетингова діяльність, а саме реклама, яка приверне увагу
потенційних споживачів. А клієнти – це насамперед джерело фінансової
стабільності підприємства. Підприємець розглядає просування товарів та послуг як
будь-яку форму маркетингових комунікацій, яка використовується компанією для
інформування, формування позитивного ставлення
ІНФРАСТРУКТУРА РИНКУ або іміджу марки, фірми,
нагадування про свої товари та послуги для стимулювання попиту на них. Інші
автори під просуванням розуміють будьяку форму дій, які використовуються фірмою
для інформування, переконання і нагадування людям про свої товари, послуги,
ідеї, громадську діяльність чи вплив на суспільство. Є.В. Ромат поняття
просування визначає як систему маркетингових комунікацій організації, спрямованих
на визначення та підтримку певних запланованих цією організацією взаємин з
адресатами комунікацій у межах досягнення її маркетингових цілей. Таким чином,
під просуванням будемо розуміти комплекс заходів, які спрямовані на
інформування споживача про товар та послугу, формування довіри до товару та
послуги фірми, переконання та стимулювання, кінцевим результатом якого є дія –
купівля. Перед тим як аналізувати інструмент, а саме рекламу, за допомогою якої
можливо здійснювати процес просування кейтерингових послуг, слід чітко
визначити цільову аудиторію, на яку буде спрямований комунікаційний вплив.
Дослідивши наукові роботи фахівців маркетингової справи та практичний досвід
провідних сервісних підприємств, можна дійти висновку, що серед усього розмаїття
маркетингових інструментів найефективнішою для просування послуг на ринку є
реклама, а саме :
1.Зовнішня
реклама– вивіска, покажчики, щити, інформаційні таблички,
реклама на транспорті тощо. Для того щоб зовнішня реклама стала ефективним
способом залучення нових відвідувачів, потрібно визначити найбільше місце
скупчення потенційних клієнтів і починати розміщення реклами звідти.
2. Інтернет-реклама
– як показує статистика, цільова аудиторія для сервісного підприємства – це в
основному активні інтернет-користувачі. Крім того, одним із ключових рекламних
чинників для сервісного бізнесу є так зване «сарафанне радіо». А найкращим
місцем для масового розповсюдження чуток є інтернет-мережа. Тому як правило, в
інтернет-маркетингу використовують такі форми просування, як сайт-візитка
закладу, реєстрація в інтернет-каталогах сервісних підприємств, обговорення в
блогах, банерна та контекстна реклама, «вірусний» маркетинг тощо.
3.
Реклама на радіо дає змогу отримати широке інформування
за відносно невисокого бюджету. Під час вибору радіостанції для рекламування
своїх акцій або заходів потрібно керуватися одним із двох підходів. Перший,
найпростіший, – робити рекламу на всіх радіостанціях або на радіо з найвищим
рейтингом і найбільшою цільовою аудиторією. Але, як показує практика, відгук
від такої реклами буде невеликий через неоднорідність цільової аудиторії, а
значить, собівартість одного залученого клієнта буде досить висока. Інший –
реклама, що націлена на вузьку аудиторію, підхід є більш затратним у часі, адже
потрібно дослідити і визначитися з уподобаннями основної споживацької
аудиторії, проте таку рекламу почує більшість потенційних клієнтів.
4.
Зв'язки з громадськістю (PR) – замовні статті,
новини в друкованих та інтернет-ЗМІ. Такі статті спрямовані на формування
позитивного образу сервісного підприємства, а також сприяють інформованості про
заклад серед широкої аудиторії читачів.
5. Внутрішній маркетинг – внутрішні
акції і свята (event-маркетинг), компліменти і подарунки, програми лояльності
та дисконтні програми, маркетингові «фішки» – все те, що дає змогу передбачити
очікування гостей і, як наслідок, знову прийти до закладу. Важливо зазначити,
що для різних маркетингових концепцій використання зазначених інструментів може
дати різний ефект, а тому до вибору маркетингових методів просування
кейтерингових послуг, а особливо до розроблення медіа-плану конкретного
підприємства, потрібно підходити індивідуально
Кейтеринг – один із секторів, що
динамічно розвивається у галузі ресторанного господарства. По суті, це
організація офісних обідів – на місці або з доставкою на підприємство. Суть
кейтерингового обслуговування полягає в тому, що ресторан за спеціальними
замовленнями (кейтерингова компанія) забезпечує замовнику приготування і
доставку готової продукції ресторанного господарства у зазначене місце (додому,
на робоче місце, в офіс, у місце відпочинку тощо), а також ресторанне
обслуговування святкового заходу з наданням різних сервісних послуг .Кейтеринг
являє собою високоприбутковий та перспективний вид діяльності для готелей та
ресторанів, які планують організовувати послуги постійно, а не періодично, з
метою долучити додатковий дохід для закладу. У зарубіжних країнах кейтеринг
давно став самостійним видом бізнесу, точніше, для компаній, які ним
займаються, це – єдина стаття доходів. Зрозуміло, що Україна запозичила послуги
кейтерингу за кордоном, оскільки індустрія кейтерингу є дуже розвинутою.
Використовуючи цей вид обслуговування, будь-який ресторан чи готель матиме
змогу здобути немалий досвід, що дасть змогу у майбутньому вести результативні
та продумані маркетингові планування. З часом це перетвориться у самостійний
вид бізнесу, у штабі якого буде передбачено шеф-повара та менеджера з продажу
послуг фірми. Сьогодні кейтеринг ресторанного бізнесу в Україні зарекомендував
себе як високоприбутковий і відкриває широкі перспективи для тих, хто буде
займатися ним по-справжньому, а не періодично, з метою отримати додатковий
дохід для свого закладу.
Тема
уроку №22 Характеристика елементів елементів рекламного
процесу
Для розуміння сутності рекламного процесу необхідно
проаналізувати його базову технологію і розділити її на окремі елементи, що
дозволяють згодом розглянути взаємодію учасників цього процесу на різних
стадіях і рівнях.
Основними функціями
рекламодавця є:
·
визначення товарів, у тому числі експортних, нужденних у рекламі;
·
визначення разом з рекламним агентством ступеня й
·
особливостей рекламування цих товарів;
·
формування разом з рекламним агентством плану створення рекламної продукції
і проведення рекламних заходів;
·
пророблення разом з рекламним агентством бюджету створення реклами і
проведення рекламних заходів;
·
підписання договору з агентством на створення рекламних матеріалів,
розміщення реклами в засобах її поширення, проведення рекламних заходів і т.д.;
·
допомога виконавцям у підготовці вихідних матеріалів;
·
надання технічних і фактичних даних чи продукції послуги;
·
технічні консультації, утвердження макетів, рекламних матеріалів і
оригіналів реклами;
·
оплата рахунків виконавця.
Рекламне агентство, крім вищевказаних робіт, виконуваних разом з рекламодавцями, здійснює по їх замовленнях творчі і виконавські функції, зв'язані зі створенням рекламних матеріалів, виготовляє оригінали реклами, проводить комплексні рекламні кампанії й окремі рекламні заходи, взаємодіє з продуктивними базами, з іншими рекламними і видавничими фірмами, у тому числі закордонними, здійснює зв'язок із засобами поширення реклами, розміщує в них замовлення на публікацію реклами, контролює проходження і якість виконання замовлень, виставляє рахунок рекламодавцю й оплачує рахунки засобів поширення реклами. Повносервісне рекламне агентство, як правило, має у своєму розпорядженні широке коло висококваліфікованих позаштатних творчих працівників і виконавців і при значних обсягах міжнародної діяльності має комерційних агентів за рубежем.
Засіб поширення реклами – це канал інформації, по якому рекламне повідомлення доходить до споживачів. У рекламному процесі засіб поширення реклами звичайно, надано організацією-власником.
Споживач – це той, на кого спрямоване рекламне звертання з метою спонукати його зробити визначену дію, у якому зацікавлений рекламодавець.
До останнього часу активними учасниками рекламного процесу були тільки перші три ланки, а споживачу приділялася пасивна роль елемента аудиторії, що піддається рекламному впливу. Тепер споживач стає активним учасником рекламного процесу, найчастіше його ініціатором. По власній волі він запитує від рекламного агентства, засобу поширення реклами чи рекламодавця – потрібну йому інформаціюДо часу здійснення рекламного процесу в нього включаються й інші учасники: організації, що регулюють рекламну діяльність на державному (урядові заклади) і суспільному (асоціації й інші подібні організації) рівнях; виробничі, творчі і дослідницькі організації, Для того, щоб рекламний процес був досить високо ефективним, йому повинні передувати відповідні маркетингові дослідження, стратегічне планування і вироблення тактичних рішень, що диктуються збутовими цілями рекламодавця і конкретною обстановкою на ринку.
Немає коментарів:
Дописати коментар