група
51 предмет: Естетика закладів
ресторанного сервісу і торгівлі.
Дата 16.03.2020р.
Тема уроку
№19 Призначення
реклами у ресторанному господарстві.
Реклама - це сукупність інформаційно -
пропагандських засобів і заходів, застосовуваних з метою формування попиту
споживачів, ефективної реалізації товарів.
Реклама підприємств ресторанного
господарства інформує населення про типи й особливості підприємств харчування,
про їх місце розташування, режими й правила роботи, асортимент і якість
продукції, що випускається, фірмові страви і їх гідність, види надання послуг,
методи і форми обслуговування.
Реклама підприємств ресторанного
господарства в Інтернет - це інструмент, використання якого є необхідною умовою
для успіху й популярності будь-якого Інтернет-ресурсу, для ефективного
створення та підтримки іміджу підприємства ресторанного господарства.
Рекламна діяльність ресторанного
господарства в Інтернет насамперед забезпечує створення сприятливого іміджу
підприємства, доступність інформації про підприємство
або його продукцію для сотень мільйонів людей, реалізацію всіх
можливостей надання інформації про підприємство,
оперативну реакцію на ринкову ситуацію: відновлення даних прайс-листа,
інформації про підприємство харчування або продукції, анонс нових страв,
замовлення продукції через Інтернет.
Для організації рекламної кампанії в
Інтернет використовують наступні методи: корпоративний Web-сервер, баннерну
рекламу, пошукову систему, e-mail рекламу, групу новин (Usenet).
Найважливішим елементом рекламної кампанії
є корпоративний Web- сервер. Побудова корпоративного Web-сервера - дуже
непроста справа. Інтерес користувачів Інтернет може бути прикутий до зовсім
інших сфер, що не належать до данного підприємства харчування. Такий
підхід залучить у числі інших і нецільову аудиторію, дозволить перейти до
знайомої схеми роботи з відвідувачами серверів, створить компанії стійкий
імідж, тобто відкриє їй нові ринки. Web-сервер, що не впливає прямо на
ринок збуту, можна розглядати як гарний маркетинговий захід щодо розвитку
потенційних ринків.
Найбільше поширенним видом
реклами в Інтернет вважається баннерна реклама. Баннерна реклама
справедливо вважається найпопулярнішим способом залучення
відвідувачів веб-сторінки, засобом залучення нових клієнтів, а також потужним інструментом
іміджевої реклами в Інтернет.
Рекламні баннери бувають
графічними і текстовими. Графічні баннери звичайно являють собою
статичне або анімаційне зображення певного розміру. Текстові баннери - це
будь-який текст певного розміру, що містить гіперпосилання на рекламований сайт
або на його певні сторінки.
Баннери виконують роль рекламного
щита в Інтернеті, який виконує дві функції: 1) служить рекламі й просуванню
бренда підприємства, а також інформуванню про його продукцію - усі, хто побачив
баннер на тому або іншому Інтернет ресурсі, вважаються охопленими
рекламною кампанією, 2) є засобом залучення відвідувачів на електронне
представництво (сайт) рекламованої компанії.
Крім баннерної реклами істотний
внесок у трафик Веб-сайту можуть внести пошукові системи і каталоги.
Відвідувач, який прийшов через пошукову систему, зацікавлений саме в
інформації/продукції/послугах, представлених конкретно на цій сторінці.
Яскравими представниками пошукових систем є міжнародні Alta-vista, Rambler,
Yandex.
Електронна пошта є додатковим засобом
формування іміджу. Це оперативний і дешевий канал зв'язку з партнерами,
колегами, клієнтами, дилерами, дочірніми підприємствами й ін. Він ефективний
усередині країни, але особливо для зв'язку із зарубіжжям. E-mail можна
використовувати для пересилання інформації, документації, для практично
миттєвого обміну думками, актуальною інформацією (наприклад про концепцію
ресторану, про його національну кухню, інтер'єр).
Розглянувши мережну рекламну діяльність
ресторанів м. Донецька, було відзначено, що найбільше широко
використовується метод реклами в Інтернет - баннерна реклама. Така реклама
часто розміщена на міських спеціалізованих і новинних сайтах. Так, наприклад,
відвідавши сайт http://www.restoran.dn.ua можна одержати детальну інформацію
практично про всі ресторани міста Донецька. Такий метод
реклами широко використовують нові підприємства. Так, наприклад,
на вище вказаному сайті в розділі "нові" додано 2 нових закладу:
ресторан "Таверна Тортуга", ресторан "Пазитифф ХАЙВЭЙ 99%".
Другим за значенням й
поширенню методом реклами ресторанів у мережі є пошукова система. Значна
частина потенційних клієнтів ресторанних послуг здійснює пошук, використовуючи
пошукові системи Yandex й Google. За допомогою такого методу легко відстежити
популярність того або іншого ресторану. Так, наприклад, при пошуку в
Yandex за ключовими словами у пошуковій
строчці "Найпопулярніші ресторани Донецька", система видає
наступні ресторани: "Африка", "Шарм", "Дежавю",
"Адриано", що свідчить про визнання підприємства на споживчому ринку.
Отже, про рекламу в Інтернет можна
говорити як про цілком склавшийся засіб формування іміджу підприємств
харчування. У сучасному світі такий вид реклами в рестораному господарстві
здобуває лідируюче положення в маркетинговій роботі. Як показують
дослідження, найбільш популярними методами реклами в Інтернет підприємств
ресторанного господарства є баннерная реклама й пошукова система, що
сприяють просуванню бренда підприємства, а також інформуванню про його
продукцію й послуги.
Література:
1. www.WebProjects.ru/services/promo/promo_business
Реклама и ресторанів в інтернеті
2. reklamablog.com/reklama-restorana/reklama Реклама
ресторанів.
Тема
урок № 20. Сутність схеми рекламного процесу.
1. Характеристика сучасного рекламного процесу
Грамотна реалізація концепції маркетингу та
забезпечення комерційного успіху фірми на ринку неможливі без знання специфіки
та механізмів рекламного процесу.
Рекламодавець – юридична
або фізична особа, яка заказує та оплачує рекламу.
Підприємства по-різному підходять до організації
рекламного процесу. В невеликих фірмах рекламою звичайно займається один з
працівників відділу маркетингу, який періодично контактує з рекламними
агентствами. Великі фірми можуть створювати свої власні рекламні служби.
Деколи, при проведенні масштабних акцій вони також залучають спеціалістів
рекламних агентств.
Рекламне агентство є
незалежною організацією, що здійснює на замовлення рекламодавця творчі та
виконавчі роботи, планування, розробку та реалізацію рекламних кампаній, а
також окремих рекламних заходів. Рекламне агентство здійснює ці функції від імені
клієнтів-рекламодавців за їх рахунок. Воно несе перед рекламодавцями фінансову,
юридичну і морально-етичну відповідальність.
Рекламні агентства співпрацюють з типографіями,
підприємствами, що виробляють або продають матеріали та обладнання для рекламної
галузі, видавництвами, студіями. Вони також співпрацюють із засобами масової
інформації, розміщуючи в них замовлення на розповсюдження реклами, контролюючи
виконання цих замовлень та ефективність впливу рекламних звернень.
Усі рекламні агентства умовно поділяються на дві
групи:
- рекламні
агентства з повним циклом послуг – організації, що здійснюють дослідження,
планування, творчу діяльність, виробництво рекламної продукції, а також
надають послуги не рекламного характеру: забезпечення паблік рилейшнз[4],
розробка упаковки, організація виставок-продаж та інші;
- агентства,
що пропонують спеціалізовані рекламні послуги.
Щоб зменшити ступінь ризику при виборі рекламного
агентства слід враховувати наступні фактори:
- час
створення агентства і досвід його роботи;
- наявність
необхідних спеціалістів;
- рівень
спеціалізації в напрямку, який цікавить фірму;
- вартість
пропонованих послуг.
Досвід роботи не є комерційною таємницею. Навпаки,
агентству вигідно ознайомити потенційного замовника зі своїми роботами та
досягненнями. При інших рівних умовах доцільніше зупинити свій вибір на
спеціалізованих агентствах, що здатні забезпечити належне виконання,
виготовлення та розміщення реклами.
Вартість рекламних послуг як правило є високою.
Проте для оптимального вибору рекламного агентства не варто економити. Зважений
вибір та цілеспрямована робота з рекламним агентством можуть принести фірмі
велику користь, особливо при проведенні рекламних кампаній.
Практика доводить, що спеціалістам рекламодавця та
рекламного агентства слід працювати спільно в наступних випадках:
- при
формулюванні на основі маркетингових досліджень поставлених цілей та
завдань;
- при
визначенні особливостей рекламування (видів реклами, переліку рекламної
продукції, необхідного рівня виконання, глибини розробки фірмового стилю,
рекламної ідеї, яскравості поліграфічної продукції, її тиражу, якості
паперу, складності макетів та ін.);
- при
плануванні рекламної діяльності та асигнувань на неї.
Рекламодавцю доцільно орієнтуватись на рекомендації
спеціалістів рекламних агентств, які мають власне бачення проблем, власні
підходи до їх вирішення, мають, як правило, більший досвід в організації
рекламної діяльності та взаємодії з організаціями, що здійснюють роботи для
рекламних потреб, а також співробітництва з творчими працівниками.
Засіб розповсюдження
реклами в
рекламному процесі звичайно представлений газетою, журналом, радіо, каналом
телебачення, видавництвом, спеціалізованою фірмою (наприклад, фірмою, яка
розміщує зовнішню рекламу або здійснює поштове розсилання рекламних матеріалів)
і т.п.
Четверта ланка в схемі – це споживач – людина, на яку
спрямоване рекламне звернення, що представляє собою інформацію, оформлену
художніми засобами (візуально) та словами (вербально) за допомогою
різноманітних прийомів.
Крім вищезгаданих дійових осіб рекламного процесу
існують й інші його учасники, значення та вплив яких не слід недооцінювати. В
дану групу входять виробничі, творчі, дослідницькі організації, що працюють в
галузі реклами. Велику роль відіграють також ті, хто формує інфраструктуру
ринку (транспорт, зв’язок, комерційні агенти, оптові покупці, роздрібні
продавці та інші). Існують також органи, які регулюють рекламу на державному та
громадському рівнях.
Таким чином, сучасний рекламний процес
характеризується складною технологією, складовими елементами якої є
рекламодавці, рекламні агентства, засоби реклами та споживачі. В рекламний
процес залучаються значні інтелектуальні та матеріальні ресурси.
Домашнє завдання : Опрацювати матеріал
Немає коментарів:
Дописати коментар